EUROPEJSKI DOM SPOTKAŃ - FUNDACJA NOWY STAW


AKTUALNOŚCI 2008 ROKU


08-16.07.2008. Za nami kolejne międzynarodowe warsztaty medialne... Centrum Mediów Obywatelskich

Co może wyniknąć ze spotkania młodych ludzi z sześciu krajów Europy na jeden tydzień w Nasutowie koło Lublina? Zależnie od zaangażowania uczestników rezultaty mogą przybierać różne formy.

W przypadku media campu, który odbył się tym razem w Polsce w pierwszej polowie lipca (8. - 16. VII. 08) można stwierdzić, że przedsięwzięcie zakończyło się sukcesem. Młodzi filmowcy z Białorusi, Francji, Gruzji, Niemiec, Ukrainy i oczywiście Polski nie tylko nakręcili krótkie filmy, ale także lepiej poznali samych siebie, zintegrowali sie poprzez różne gry, a w wolnym czasie odkryli historię i piękno lubelskiego Starego Miasta oraz Kazimierza Dolnego.

Wśród 33 uczestników byli i doświadczeni filmowcy, i młodzi ludzie, którzy do tej pory jeszcze nie zdobyli odpowiednego doświadczenia. Dla tych ostatnich (np. dla Laury z Estonii, Malte z Niemiec i Ricardo z Portugalii, którzy są nowymi wolontariuszami zagranicznymi w Fundacji Nowy Staw) ten tydzień miał charakter typowo szkoleniowy.

Uczestnicy ciężko pracowali podczas warsztatów w ciągu dnia, a mimo to bardzo chetnia oddawali się integracji w czasie wspólnych wieczorów. W czasie zaledwie jednego tygodnia powstały: miesięczna edycja edycja magazynów :“Prioritaire!” i “Plac L” ( przedsięwzięcie polsk-ukraińskie) w sieci “Youth4Media” oraz film propagandowy “Nie daj szansy przemocy i mobbingowi” gruzińskiej organizacji ERTOBA, partnerowi w sieci “Youth4Media”.

Wszystkie filmy można bylo obejrzeć 15-ego lipca na finałowym pokazie w Chatce Żaka w Lublinie. Wkrótce bedą również dostępne na platformie telewizji internetowej NGOTV (www.ngotv.eu).

Następny media camp już w sierpniu w niemieckim Münster (01. - 08. VIII. 2008). Grupa młodych filmowców dokończy tam między innymi projekt gruzińskiej ERTOBY i nakręci następne wydanie “Prioritaire!”, poświęcone tym razem tematowi ekologii w różnych miastach Europy. Nie wykluczone jednak, że kreatywność młodzieży pozwoli zrealizować jeszcze inne pomysły.




Media camp został zrealizowany w ramach projektu
“Free Media Bridges from East to West”,
współfinansowanego ze środków
Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego
(EACEA) Unii Europejskiej.